- HOME
- 金融プロフェッショナルの転職・求人
- 内部監査・内部統制;システムリスク;システム監査;コンプライアンス・監査・リーガル
- リスク管理担当:市場・流動性リスク [ID:33414]
あなたの転職意向に沿った専任コンサルタントをアサインいたします。
実績豊富なコンサルタントが、あなたの転職活動を強力にサポートいたします。
リスク管理担当:市場・流動性リスク [ID:33414]
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 市場・流動性リスク管理体制の企画・運営、情報収集・分析、経営層へのレポーティング等。
経営層や経営計画・財務・経理等の管理部門、各事業部門と近い距離で企業経営をリスク管理分野から支える役割を担っていただく。
・リスク管理体制・手法の継続的な改善の企画、立案、実行
・グループの資産・負債情報の収集
・グループの市場・流動性リスクを様々な角度から洗い出し、定量化、可視化、分析、報告
・マーケットイベントやリスクプロファイルに基づいた、潜在的なリスク分析、報告
・業務フロー、データ収集・加工フローの継続的な改善の企画、立案、実行 - 必要経験
- ・市場・流動性リスク管理等のリスク管理業務、経営企画、財務企画業務に2年以上従事した経験
- 予定勤務地
- 東京都港区
- 企業名
- 社名非公開:多角的・複合的な金融事業会社
類似する求人情報はこちら
下記のいずれか、該当する方をお選びください。
履歴書・職務経歴書をお持ちの方
簡単登録(登録目安時間1分)
履歴書・職務経歴書をお持ちでない方
通常登録(登録目安時間3分)
※スマートフォンからはこちらがおすすめです。
こちらのポジションは下記コンサルタントが担当しております。
求人検索
絞り込み検索
この他の監査・コンプライアンスの求人
-
コンプラ(米国アセットマネジメント業務) / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 当社が米国の投資家向けに提供する投資一任・助言のサービスについて、米国の関連法令・諸規則を遵守するための企画・立案、モニタリング、1線部署へのアドバイスに携わる。
- 必要経験
- ・金融機関やコンサル等において、証券業務・運用業務のコンプライアンス又はそのアドバイス経験を有する方で、米国の関連法令にも精通している方。
・米国弁護士やコンサルタントとEメールやビデオ会議で、英語で十分な意思疎通・交渉ができる方。
・英語力:TOEIC900点前後の英語力を有する、もしくは業務での英語の使用経験がある方
この求人の詳細情報を見る -
法務/コンプライアンス企画業務 / 日本の金融システムに深く根ざし、メガバンクでも地域金融機関でもないユニークな存在感を目指す銀行
- 想定年収
- 650万円~1100万円(賞与・残業代込)
- 仕事内容
- 法務コンプライアンス部門における企画業務。
・法令等遵守に関する基本的事項(コンプライアンス・プログラム、各種研修・啓蒙活動等)の企画・立案・推進
・各種法務相談対応(契約書レビューも含む)
・行内規定の統括管理
・インサイダー取引規制に係る統括・態勢整備
・外部委託管理に関する企画、立案、推進
・リーガルテック導入に向けた企画・推進 - 必要経験
- ・チームワークで仕事ができ、コミュニケーション能力が高い人
・以下いずれかに該当する方
-弁護士資格をお持ちで企業法務に5年以上携われてきた方
-金融機関での法務/コンプライアンス業務経験5年以上の方(資格要件なし)
この求人の詳細情報を見る -
Compliance Manager / 英国系金融グループの日本における資産運用会社
- 想定年収
- ベース: ~1500万円+インセンティブ
- 仕事内容
- • Assist in the provision of compliance advice / monitoring support in meeting both local and global compliance standards, identifying regulatory changes and communicating these to the business;
• Assist in establishing and developing appropriate and effective internal compliance policies and procedures to ensure compliance with regulatory requirements, internal compliance policies and procedures;
• Review and approve marketing materials and publications;
• Provide advice for marketing on a cross-border basis;
• Provide advice on Real Estate investment management business (TMK, GKTK scheme) from a regulatory perspective.
• Provide advice on AML/KYC process based on group policies and local regulations as a 2nd LOD
• Provide advice on Third Party Risk Management process based on group policies and local regulations.
• Advise on regulatory change and assist and contribute in the operationalization of the changes;
• Review and approve conflicts of interest reported, including outside business activities reported;
• Review and approve personal account deals;
• Perform checks and reconciliations to ensure personal account deals are in compliance with local and global compliance standards;
• Perform Investment Guideline Monitoring / Trade Surveillance;
• Maintenance of Compliance modules to ensure compliance with local and global compliance standards;
• Provide advice on licensing requirements (Investment Management license including Real Estate business, Investment advisory/agency license including Real Estate business, Type II licence and Real Estate Brokerage license), including entity and individual representatives;
• Registration of licence/ regulatory applications where applicable, including entities and individual representatives;
• Work together with relevant business units on new business initiatives and projects, highlighting and addressing specific compliance and regulatory concerns;
• Conduct compliance training on material regulations and internal compliance policies;
• Perform regulatory filings based on Financial Instruments and Exchange Act, Real Estate Brokerage Act, Act on Protection of Personal Information and relevant laws and regulations.
• Assist in the reporting to the board and management of key compliance initiatives, risks and issues to the management, including highlighting key compliance issues and significant regulatory developments;
• Assist in any other ad-hoc compliance related projects - 必要経験
- • University degree (majoring in Legal/ Accountancy / Finance preferred) or other relevant professional qualifications
• Preferably 5 to 8 years’ compliance experience in the asset management industry including Real Estate business– preferably derived from a global/regional asset manager
• Strong Knowledge on Investment Management Business for both traditional assets and real estate
• Good Japanese regulatory knowledge
• Ability to multi-task and prioritise independently
• Proactive and enthusiastic attitude with the ability to work well within teams
• Attention to details, strong analytical and communication skills
• Strong English language skills (both verbal and written) required
• Monitor progress against plan and budgets, flexing priorities and resources accordingly
• Review core KPIs and report on Marketing impact
この求人の詳細情報を見る -
経済制裁領域全般 / 日系メガバンク
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- ・経済制裁に関する個別案件の対応方針策定、米州本部との調整
・関連当局対応
・経済制裁全般を取扱うグループの運営、企画機能統括
・制裁対象者リスト管理 - 必要経験
- ・金融機関に勤務した経験を有する方。法務またはコンプライアンス部署の経験者であれば尚可
・海外業務経験や高い英語力を有する方(TOEIC860点以上。英語での電話会議やメール送受信、海外法令規則の理解等が可能な方)
・企画、立案および高いコミュニケーション能力を有する方
この求人の詳細情報を見る -
コンプライアンス(AML、本部企画、海外拠点管理) / 日系大手金融機関
- 想定年収
- 600万~1000万円
- 仕事内容
- グローバルベースでのアンチ・マネー・ローンダリング(AML)の態勢高度化に向けた
各種プロジェクトの企画・推進や海外拠点でのAML態勢の維持・向上に向けた
本部(東京)サイドでの態勢企画 - 必要経験
- ・AML所管本部にて、企画乃至管理部門の一員として国内外の経営課題への対応プロジェクトを主体的に推進する意欲のある方
・銀行業務経験(特に本部企画業務従事経験)のある方で、国内外環境を念頭に高い組織貢献と協調性を以て経営課題の解決に向きあい対応した経験のある方
・英語力(英文の文書が読めて通常のコミュニケーションができるレベル
・長く弊社のAML体制内の一員として貢献頂く人材を希求。人物評価が高ければ、多少の教育期間を要する人材でも検討可(なので、AML領域での経験の濃淡・年数他スキル面の条件は最低限に留めました。但し、英語力はmust要件としています。
・なお、全体の枠1~2名想定で、仮に複数応募頂ける場合は比較考量させて頂く期間を頂く可能性がございます。
この求人の詳細情報を見る -
コンプラ(米国アセットマネジメント業務) / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 当社が米国の投資家向けに提供する投資一任・助言のサービスについて、米国の関連法令・諸規則を遵守するための企画・立案、モニタリング、1線部署へのアドバイスに携わる。
- 必要経験
- ・金融機関やコンサル等において、証券業務・運用業務のコンプライアンス又はそのアドバイス経験を有する方で、米国の関連法令にも精通している方。
・米国弁護士やコンサルタントとEメールやビデオ会議で、英語で十分な意思疎通・交渉ができる方。
・英語力:TOEIC900点前後の英語力を有する、もしくは業務での英語の使用経験がある方
この求人の詳細情報を見る -
法務/コンプライアンス企画業務 / 日本の金融システムに深く根ざし、メガバンクでも地域金融機関でもないユニークな存在感を目指す銀行
- 想定年収
- 650万円~1100万円(賞与・残業代込)
- 仕事内容
- 法務コンプライアンス部門における企画業務。
・法令等遵守に関する基本的事項(コンプライアンス・プログラム、各種研修・啓蒙活動等)の企画・立案・推進
・各種法務相談対応(契約書レビューも含む)
・行内規定の統括管理
・インサイダー取引規制に係る統括・態勢整備
・外部委託管理に関する企画、立案、推進
・リーガルテック導入に向けた企画・推進 - 必要経験
- ・チームワークで仕事ができ、コミュニケーション能力が高い人
・以下いずれかに該当する方
-弁護士資格をお持ちで企業法務に5年以上携われてきた方
-金融機関での法務/コンプライアンス業務経験5年以上の方(資格要件なし)
この求人の詳細情報を見る -
Compliance Manager / 英国系金融グループの日本における資産運用会社
- 想定年収
- ベース: ~1500万円+インセンティブ
- 仕事内容
- • Assist in the provision of compliance advice / monitoring support in meeting both local and global compliance standards, identifying regulatory changes and communicating these to the business;
• Assist in establishing and developing appropriate and effective internal compliance policies and procedures to ensure compliance with regulatory requirements, internal compliance policies and procedures;
• Review and approve marketing materials and publications;
• Provide advice for marketing on a cross-border basis;
• Provide advice on Real Estate investment management business (TMK, GKTK scheme) from a regulatory perspective.
• Provide advice on AML/KYC process based on group policies and local regulations as a 2nd LOD
• Provide advice on Third Party Risk Management process based on group policies and local regulations.
• Advise on regulatory change and assist and contribute in the operationalization of the changes;
• Review and approve conflicts of interest reported, including outside business activities reported;
• Review and approve personal account deals;
• Perform checks and reconciliations to ensure personal account deals are in compliance with local and global compliance standards;
• Perform Investment Guideline Monitoring / Trade Surveillance;
• Maintenance of Compliance modules to ensure compliance with local and global compliance standards;
• Provide advice on licensing requirements (Investment Management license including Real Estate business, Investment advisory/agency license including Real Estate business, Type II licence and Real Estate Brokerage license), including entity and individual representatives;
• Registration of licence/ regulatory applications where applicable, including entities and individual representatives;
• Work together with relevant business units on new business initiatives and projects, highlighting and addressing specific compliance and regulatory concerns;
• Conduct compliance training on material regulations and internal compliance policies;
• Perform regulatory filings based on Financial Instruments and Exchange Act, Real Estate Brokerage Act, Act on Protection of Personal Information and relevant laws and regulations.
• Assist in the reporting to the board and management of key compliance initiatives, risks and issues to the management, including highlighting key compliance issues and significant regulatory developments;
• Assist in any other ad-hoc compliance related projects - 必要経験
- • University degree (majoring in Legal/ Accountancy / Finance preferred) or other relevant professional qualifications
• Preferably 5 to 8 years’ compliance experience in the asset management industry including Real Estate business– preferably derived from a global/regional asset manager
• Strong Knowledge on Investment Management Business for both traditional assets and real estate
• Good Japanese regulatory knowledge
• Ability to multi-task and prioritise independently
• Proactive and enthusiastic attitude with the ability to work well within teams
• Attention to details, strong analytical and communication skills
• Strong English language skills (both verbal and written) required
• Monitor progress against plan and budgets, flexing priorities and resources accordingly
• Review core KPIs and report on Marketing impact
この求人の詳細情報を見る -
経済制裁領域全般 / 日系メガバンク
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- ・経済制裁に関する個別案件の対応方針策定、米州本部との調整
・関連当局対応
・経済制裁全般を取扱うグループの運営、企画機能統括
・制裁対象者リスト管理 - 必要経験
- ・金融機関に勤務した経験を有する方。法務またはコンプライアンス部署の経験者であれば尚可
・海外業務経験や高い英語力を有する方(TOEIC860点以上。英語での電話会議やメール送受信、海外法令規則の理解等が可能な方)
・企画、立案および高いコミュニケーション能力を有する方
この求人の詳細情報を見る -
コンプライアンス(AML、本部企画、海外拠点管理) / 日系大手金融機関
- 想定年収
- 600万~1000万円
- 仕事内容
- グローバルベースでのアンチ・マネー・ローンダリング(AML)の態勢高度化に向けた
各種プロジェクトの企画・推進や海外拠点でのAML態勢の維持・向上に向けた
本部(東京)サイドでの態勢企画 - 必要経験
- ・AML所管本部にて、企画乃至管理部門の一員として国内外の経営課題への対応プロジェクトを主体的に推進する意欲のある方
・銀行業務経験(特に本部企画業務従事経験)のある方で、国内外環境を念頭に高い組織貢献と協調性を以て経営課題の解決に向きあい対応した経験のある方
・英語力(英文の文書が読めて通常のコミュニケーションができるレベル
・長く弊社のAML体制内の一員として貢献頂く人材を希求。人物評価が高ければ、多少の教育期間を要する人材でも検討可(なので、AML領域での経験の濃淡・年数他スキル面の条件は最低限に留めました。但し、英語力はmust要件としています。
・なお、全体の枠1~2名想定で、仮に複数応募頂ける場合は比較考量させて頂く期間を頂く可能性がございます。
この求人の詳細情報を見る -
コンプラ(米国アセットマネジメント業務) / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 当社が米国の投資家向けに提供する投資一任・助言のサービスについて、米国の関連法令・諸規則を遵守するための企画・立案、モニタリング、1線部署へのアドバイスに携わる。
- 必要経験
- ・金融機関やコンサル等において、証券業務・運用業務のコンプライアンス又はそのアドバイス経験を有する方で、米国の関連法令にも精通している方。
・米国弁護士やコンサルタントとEメールやビデオ会議で、英語で十分な意思疎通・交渉ができる方。
・英語力:TOEIC900点前後の英語力を有する、もしくは業務での英語の使用経験がある方
この求人の詳細情報を見る