- HOME
- 金融プロフェッショナルの転職・求人
- カストディ;その他金融スペシャリスト
- 証券決済及びオペレーション企画 [ID:31942]
あなたの転職意向に沿った専任コンサルタントをアサインいたします。
実績豊富なコンサルタントが、あなたの転職活動を強力にサポートいたします。
証券決済及びオペレーション企画 [ID:31942]
- 想定年収
- 450万~900万円
- 仕事内容
- 弊社横浜オフィスにある証券業務部において主に決済/管理業務を担当。
・有価証券取引に関する決済管理業務全般
・ 業務分析およびプロセス改善
・新サービスの企画及び立案 - 必要経験
- ・ITスキルまたはこれまでの実務経験からプロセス改善を実現できる方
・論理的思考力がある方 - 予定勤務地
- 神奈川県横浜市
- 企業名
- 社名非公開:インターネット専業大手証券の一社
類似する求人情報はこちら
下記のいずれか、該当する方をお選びください。
履歴書・職務経歴書をお持ちの方
簡単登録(登録目安時間1分)
履歴書・職務経歴書をお持ちでない方
通常登録(登録目安時間3分)
※スマートフォンからはこちらがおすすめです。
こちらのポジションは下記コンサルタントが担当しております。
求人検索
絞り込み検索
この他のミドルバックオフィス・カストディの求人
-
Lead Client Service Representative(ファンドサービス) / 有力外資金融機関
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- This job is a senior position and technical resource within the Client Service Team that works independently to service relationships to ensure an exceptional level of client service is met.
This role supports clients under less direction from the Client Service Team Leader, works on cross client projects and other business initiatives while acting as an escalation point for resolution of issues by other team members.
Client Servicing
・Field and respond to client inquiries and escalated issues and serve as the point person for key client contacts
・Work effectively with internal teams to prioritize client requests, deliverables and issue resolution
・Oversee activities of assigned client relationships and accounts to ensure client satisfaction
・Utilize relevant internal technology solutions to effectively manage client inquiries and support client servicing deliverables
・Identify ways to improve productivity and efficiency
・Introduce and familiarize clients with new technology, automation tools and product
・Coordinate and participate in client meetings
・Participate in intra/inter-departmental projects and initiatives
Risk Management and Control
・Ensure adherence to all established procedures, controls, and best practices
・Oversee the day to day activities of the team to ensure inquiries and deliverables are handled timely and accurately
・Ensure all client documentation is updated and archived
・Provide oversight of all BBH products, services, and key deliverables for assigned clients relationships
Leadership/People Management
・Oversee the day to day activities of direct reports
・Provide ongoing feedback and coaching to staffs to improve individual and team performance
・Participate in the interview and selection process for job applicants, and assist new staff members in learning job specific tasks - 必要経験
- Education/Experience
・BA/BS degree
・3 to 5 years of financial industry experience (client servicing focused environment is preferred)
Skills
・Strong verbal and written communication skills both in Japanese and English
・Strong attention to details
・Ability to multitask, prioritize assignments and work quickly and accurately
・Ability to work in a collaborative environment Ability to build and maintain internal and external client relationships
・Ability to learn and adapt to new technologies and systems
Knowledge
・Understanding of financial instruments
・Understanding of fund services, Japanese client nuances and business structures
・Fund accounting knowledge is preferred
・Comprehensive working knowledge of Microsoft Office Products
この求人の詳細情報を見る -
外国証券管理業務全般 / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 外国株式・債券・投信・為替の決済・果実管理
- 必要経験
- ・外国株式・債券・投信・為替に関する市場、制度、実務に精通し、当該業務に熱意を持って取り組み、リーダーシップを発揮できる
・資産管理銀行、カストディアン、投資顧問会社、投信委託会社において外国証券の決済・果実管理業務に豊富な経験を有する方
この求人の詳細情報を見る -
トレーディング業務アシスタント / 国内大手インベストメントバンク
- 想定年収
- ~600万円
- 仕事内容
- 金利・為替デリバティブトレーディングのアシスタント業務全般
・ディールのブッキング、照合、その他付随する業務 - 必要経験
- ・リスクに対して敏感で、且つ定量的にリスクを計測する能力をお持ちの方
・細部に気を配り、エラーを未然に防ぐことが出来る能力をお持ちの方
・金利や為替のスワップ・オプションの商品性が理解できる知識
・Excel(Lookup関数やピポットテーブル)
・英語力(簡単なコミュニケーション)
この求人の詳細情報を見る -
IS商品の事務企画及び事務全般 / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 信託社債発行、受益証券発行信託受託、私募投信販売に係る事務企画および事務遂行
【主な業務内容】
1 当社新規業務への事務参画
2 社内外関係者との交渉、合意形成
3 事務を担う資産管理会社への事務連携
4 当部事務の効率化推進
5 後輩社員の指導 - 必要経験
- (期待要件)
・金融機関等経験者で、有価証券全般に係る基礎的な知識があること
・標準的なPCスキル(Excel、Word)を保持していること
・全社横断の新規業務が含まれ、今後とも業務拡大が予想されることから、チャレンジ精神が旺盛であること
この求人の詳細情報を見る -
株式ミドルオフィス業務 / 国内大手インベストメントバンク
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 株式ミドルオフィス業務
・株式ホールセール約定(現物・レポ)の照合、約定確認書送付
・株式ホールセール業務に関するフロント(セールス、トレーダー等)の各種サポートや共同してのプロジェクト運営
・ポストトレード領域における海外拠点との連携
・業務フローの見直し・効率化
・新規ビジネスの対応 - 必要経験
- ・金融機関においてミドルオフィス、バックオフィスでの勤務経験のある方
・英語力
この求人の詳細情報を見る -
Lead Client Service Representative(ファンドサービス) / 有力外資金融機関
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- This job is a senior position and technical resource within the Client Service Team that works independently to service relationships to ensure an exceptional level of client service is met.
This role supports clients under less direction from the Client Service Team Leader, works on cross client projects and other business initiatives while acting as an escalation point for resolution of issues by other team members.
Client Servicing
・Field and respond to client inquiries and escalated issues and serve as the point person for key client contacts
・Work effectively with internal teams to prioritize client requests, deliverables and issue resolution
・Oversee activities of assigned client relationships and accounts to ensure client satisfaction
・Utilize relevant internal technology solutions to effectively manage client inquiries and support client servicing deliverables
・Identify ways to improve productivity and efficiency
・Introduce and familiarize clients with new technology, automation tools and product
・Coordinate and participate in client meetings
・Participate in intra/inter-departmental projects and initiatives
Risk Management and Control
・Ensure adherence to all established procedures, controls, and best practices
・Oversee the day to day activities of the team to ensure inquiries and deliverables are handled timely and accurately
・Ensure all client documentation is updated and archived
・Provide oversight of all BBH products, services, and key deliverables for assigned clients relationships
Leadership/People Management
・Oversee the day to day activities of direct reports
・Provide ongoing feedback and coaching to staffs to improve individual and team performance
・Participate in the interview and selection process for job applicants, and assist new staff members in learning job specific tasks - 必要経験
- Education/Experience
・BA/BS degree
・3 to 5 years of financial industry experience (client servicing focused environment is preferred)
Skills
・Strong verbal and written communication skills both in Japanese and English
・Strong attention to details
・Ability to multitask, prioritize assignments and work quickly and accurately
・Ability to work in a collaborative environment Ability to build and maintain internal and external client relationships
・Ability to learn and adapt to new technologies and systems
Knowledge
・Understanding of financial instruments
・Understanding of fund services, Japanese client nuances and business structures
・Fund accounting knowledge is preferred
・Comprehensive working knowledge of Microsoft Office Products
この求人の詳細情報を見る -
外国証券管理業務全般 / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 外国株式・債券・投信・為替の決済・果実管理
- 必要経験
- ・外国株式・債券・投信・為替に関する市場、制度、実務に精通し、当該業務に熱意を持って取り組み、リーダーシップを発揮できる
・資産管理銀行、カストディアン、投資顧問会社、投信委託会社において外国証券の決済・果実管理業務に豊富な経験を有する方
この求人の詳細情報を見る -
トレーディング業務アシスタント / 国内大手インベストメントバンク
- 想定年収
- ~600万円
- 仕事内容
- 金利・為替デリバティブトレーディングのアシスタント業務全般
・ディールのブッキング、照合、その他付随する業務 - 必要経験
- ・リスクに対して敏感で、且つ定量的にリスクを計測する能力をお持ちの方
・細部に気を配り、エラーを未然に防ぐことが出来る能力をお持ちの方
・金利や為替のスワップ・オプションの商品性が理解できる知識
・Excel(Lookup関数やピポットテーブル)
・英語力(簡単なコミュニケーション)
この求人の詳細情報を見る -
IS商品の事務企画及び事務全般 / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 信託社債発行、受益証券発行信託受託、私募投信販売に係る事務企画および事務遂行
【主な業務内容】
1 当社新規業務への事務参画
2 社内外関係者との交渉、合意形成
3 事務を担う資産管理会社への事務連携
4 当部事務の効率化推進
5 後輩社員の指導 - 必要経験
- (期待要件)
・金融機関等経験者で、有価証券全般に係る基礎的な知識があること
・標準的なPCスキル(Excel、Word)を保持していること
・全社横断の新規業務が含まれ、今後とも業務拡大が予想されることから、チャレンジ精神が旺盛であること
この求人の詳細情報を見る -
株式ミドルオフィス業務 / 国内大手インベストメントバンク
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 株式ミドルオフィス業務
・株式ホールセール約定(現物・レポ)の照合、約定確認書送付
・株式ホールセール業務に関するフロント(セールス、トレーダー等)の各種サポートや共同してのプロジェクト運営
・ポストトレード領域における海外拠点との連携
・業務フローの見直し・効率化
・新規ビジネスの対応 - 必要経験
- ・金融機関においてミドルオフィス、バックオフィスでの勤務経験のある方
・英語力
この求人の詳細情報を見る -
Lead Client Service Representative(ファンドサービス) / 有力外資金融機関
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- This job is a senior position and technical resource within the Client Service Team that works independently to service relationships to ensure an exceptional level of client service is met.
This role supports clients under less direction from the Client Service Team Leader, works on cross client projects and other business initiatives while acting as an escalation point for resolution of issues by other team members.
Client Servicing
・Field and respond to client inquiries and escalated issues and serve as the point person for key client contacts
・Work effectively with internal teams to prioritize client requests, deliverables and issue resolution
・Oversee activities of assigned client relationships and accounts to ensure client satisfaction
・Utilize relevant internal technology solutions to effectively manage client inquiries and support client servicing deliverables
・Identify ways to improve productivity and efficiency
・Introduce and familiarize clients with new technology, automation tools and product
・Coordinate and participate in client meetings
・Participate in intra/inter-departmental projects and initiatives
Risk Management and Control
・Ensure adherence to all established procedures, controls, and best practices
・Oversee the day to day activities of the team to ensure inquiries and deliverables are handled timely and accurately
・Ensure all client documentation is updated and archived
・Provide oversight of all BBH products, services, and key deliverables for assigned clients relationships
Leadership/People Management
・Oversee the day to day activities of direct reports
・Provide ongoing feedback and coaching to staffs to improve individual and team performance
・Participate in the interview and selection process for job applicants, and assist new staff members in learning job specific tasks - 必要経験
- Education/Experience
・BA/BS degree
・3 to 5 years of financial industry experience (client servicing focused environment is preferred)
Skills
・Strong verbal and written communication skills both in Japanese and English
・Strong attention to details
・Ability to multitask, prioritize assignments and work quickly and accurately
・Ability to work in a collaborative environment Ability to build and maintain internal and external client relationships
・Ability to learn and adapt to new technologies and systems
Knowledge
・Understanding of financial instruments
・Understanding of fund services, Japanese client nuances and business structures
・Fund accounting knowledge is preferred
・Comprehensive working knowledge of Microsoft Office Products
この求人の詳細情報を見る