- HOME
- 金融プロフェッショナルの転職・求人
- M&A/プライベートエクイティ(PE)
- Transaction Services : Professional Support [ID:14152]
あなたの転職意向に沿った専任コンサルタントをアサインいたします。
実績豊富なコンサルタントが、あなたの転職活動を強力にサポートいたします。
Transaction Services : Professional Support [ID:14152]新着求人
- 想定年収
- 別途ご案内いたします
- 仕事内容
- トランザクションサービス部門のM&A関連プロフェショナルのサポート職として、クライアントへの提出資料の作成補助等を担当する。
【具体的には】
プロジェクトチームの中でプロフェショナルの指示の下で、以下の業務を実施する。
・エクセルへの入力、加工、数値の分析
・クライアントへ提出するPowerPointの報告書、提案書の作成サポート(数表/グラフ/チャートの作成、分析、検算)など
・プロジェクト等の資料ファイルの整理
・報告書、プレゼンテーション資料全般の製本
・その他プロフェッショナルの業務のサポート全般 - 必要経験
- ・正社員としての就業経験必須(3年以上)
・PCスキル(Excel、Word、PowerPoint)必須、特にExcelスキルを重視 - 予定勤務地
- 東京都千代田区
- 企業名
- 社名非公開:外資系財務プロフェッショナル・ファーム
類似する求人情報はこちら
下記のいずれか、該当する方をお選びください。
履歴書・職務経歴書をお持ちの方
簡単登録(登録目安時間1分)
履歴書・職務経歴書をお持ちでない方
通常登録(登録目安時間3分)
※スマートフォンからはこちらがおすすめです。
こちらのポジションは下記コンサルタントが担当しております。
求人検索
絞り込み検索
この他のミドルバックオフィス・カストディの求人
-
SR/IRコンサル バック事務 / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 上場企業では、個人投資家向けに、投資銘柄としての認知度向上や理解促進を目的として、株主優待や工場/施設見学会、株主アンケート、バーチャル株主総会等、さまざまな施策を実施している。これらの施策を後方事務から支援する。
・SR/IRコンサル案件に係る手数料請求事務
・各種データ整備(株主アンケートデータ、株主優待申込データ、株主イベント申込データ等)
・バーチャル株主総会のサポート事務(利用企業の画面構築サポート等)
・業務提携事業者との各種調整 - 必要経験
- ・上記業務へのご興味
この求人の詳細情報を見る -
資産管理業務に係るコンサルティングならびに営業 / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 資産管理業務等に係るコンサルティングならびに(機能)営業
<主な業務内容>
・資産管理業務等に係るコンサルティングおよび機能営業
・取引先への総合取引の推進 - 必要経験
- ・Word、ExcelなどPCの基本スキルのある方
・案件のリーダーやチームをまとめたご経験のある方
・英語(TOEIC等)へ取り組んでおり、継続的に自己啓発できる方
・証券外務員1種
この求人の詳細情報を見る -
証券営業アシスタント(セカンド・アドバイザリー部) / オンライン大手金融機関におけるリアルチャネルの中核会社
- 想定年収
- 360万~550万円
- 仕事内容
- ・株式等の受発注業務
・資料作成補助
・電話対応
・入力集計業務
・契約書、稟議書、請求書等の作成 ・資料等の発送業務
・その他不随する事務業務全般 - 必要経験
- ・証券会社にて営業もしくは営業事務のご経験
・証券外務員一種の資格(正会員)
この求人の詳細情報を見る -
【Middle Office Dept.】Valuation Control (Equity/Private Equity/Rate/FX/Credit) / 野村證券株式会社
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- Develop and run independent price validation (IPV) procedures that adhere to globally consistent standards
Timely and accurate reporting of IPV results. Ensure completeness and quality.
Proactive communication with desk, finance colleague/management across regions
Conduct model reviews and impact on valuations in conjunction with Risk Management
Interact with accounting policy, audits and auditors regarding valuation issues
Be responsible for valuation and critical accounting based disclosures - 必要経験
- At least 2 years of related experience preferably in IPV functions.
Understanding of valuations and risks of derivative products.
Strong quantitative background (mathematics, physics or engineering, MSc or higher).
CFA, CPA or FRM is a plus.
Ability to work in a high-pressure environment.
Team player who can contribute effectively and fundamentally to the team.
Individual must have strong communication skills for effective interaction with Finance, front office and operations colleagues. Japanese language ability is preferred.
IT skills such as Python, VBA, SQL are preferred
この求人の詳細情報を見る -
FX Operations Specialist / 有力外資金融機関
- 想定年収
- 別途ご案内いたします
- 仕事内容
- Transaction Processing
・Support the Japan FX activities as it pertains to FX Trade Support, Confirmation and Settlement functions
・Ensure the accurate and timely processing of transactions related to FX Products
・Responsibilities include trade entry, cash balance checks and payment nettings
・Develop subject matter expertise on different front to back trade flows with focus on Japanese Trust Banks model
Quality Control/ Assurance
・Ensure daily output standards, both quality and timeliness, are met
・Assist management in ensuring proper product delivery, proper escalation and resolution of high exposure items, maintaining the proper balance of cost, control and client service (3Cs), and maintaining proper standards and controls
・Identify, escalate, and assist in resolving workflow issues
・Communicate professionally and constructively to effectively resolve issues in order to minimize risk and exposure, both internally and externally
・Ensure adherence to all established policies, procedures and controls
・Identify potential process gaps and ensure proper review controls are in place to mitigate risk.
・Review process and procedures to insure they keep up with the addition of new programs.
Client Service
・Partner with all groups where FX Services has a presence including New York, London, Krakow, Tokyo and Hong Kong to provide consistent operational support across FX products
・Handle client inquiries in effective and timely manner
・Be familiar with department, firm and industry initiatives affecting our clients
・Gain sufficient knowledge to anticipate questions and/or issues raised by our clients
local Client Service Group (CSG), Relationship Manager (RM) and FX Relationship Manager (FXRM) in managing client queries and escalations - 必要経験
- ・BS/BA degree
・Minimum 2 years of relevant experience
・Strong attention to detail and analytical skills
・Ability to multi-task and prioritize volume
・Ability to work independently as well as in a team environment
・Proactive approach to daily work and ability to handle multiple responsibilities and meet deadlines
・Appropriate client communication skill in both spoken and written with strong client service mindset
・MS Office proficiency required-included MS Word, MS Excel, and MS Access.
この求人の詳細情報を見る -
SR/IRコンサル バック事務 / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 上場企業では、個人投資家向けに、投資銘柄としての認知度向上や理解促進を目的として、株主優待や工場/施設見学会、株主アンケート、バーチャル株主総会等、さまざまな施策を実施している。これらの施策を後方事務から支援する。
・SR/IRコンサル案件に係る手数料請求事務
・各種データ整備(株主アンケートデータ、株主優待申込データ、株主イベント申込データ等)
・バーチャル株主総会のサポート事務(利用企業の画面構築サポート等)
・業務提携事業者との各種調整 - 必要経験
- ・上記業務へのご興味
この求人の詳細情報を見る -
資産管理業務に係るコンサルティングならびに営業 / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 資産管理業務等に係るコンサルティングならびに(機能)営業
<主な業務内容>
・資産管理業務等に係るコンサルティングおよび機能営業
・取引先への総合取引の推進 - 必要経験
- ・Word、ExcelなどPCの基本スキルのある方
・案件のリーダーやチームをまとめたご経験のある方
・英語(TOEIC等)へ取り組んでおり、継続的に自己啓発できる方
・証券外務員1種
この求人の詳細情報を見る -
証券営業アシスタント(セカンド・アドバイザリー部) / オンライン大手金融機関におけるリアルチャネルの中核会社
- 想定年収
- 360万~550万円
- 仕事内容
- ・株式等の受発注業務
・資料作成補助
・電話対応
・入力集計業務
・契約書、稟議書、請求書等の作成 ・資料等の発送業務
・その他不随する事務業務全般 - 必要経験
- ・証券会社にて営業もしくは営業事務のご経験
・証券外務員一種の資格(正会員)
この求人の詳細情報を見る -
【Middle Office Dept.】Valuation Control (Equity/Private Equity/Rate/FX/Credit) / 野村證券株式会社
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- Develop and run independent price validation (IPV) procedures that adhere to globally consistent standards
Timely and accurate reporting of IPV results. Ensure completeness and quality.
Proactive communication with desk, finance colleague/management across regions
Conduct model reviews and impact on valuations in conjunction with Risk Management
Interact with accounting policy, audits and auditors regarding valuation issues
Be responsible for valuation and critical accounting based disclosures - 必要経験
- At least 2 years of related experience preferably in IPV functions.
Understanding of valuations and risks of derivative products.
Strong quantitative background (mathematics, physics or engineering, MSc or higher).
CFA, CPA or FRM is a plus.
Ability to work in a high-pressure environment.
Team player who can contribute effectively and fundamentally to the team.
Individual must have strong communication skills for effective interaction with Finance, front office and operations colleagues. Japanese language ability is preferred.
IT skills such as Python, VBA, SQL are preferred
この求人の詳細情報を見る -
FX Operations Specialist / 有力外資金融機関
- 想定年収
- 別途ご案内いたします
- 仕事内容
- Transaction Processing
・Support the Japan FX activities as it pertains to FX Trade Support, Confirmation and Settlement functions
・Ensure the accurate and timely processing of transactions related to FX Products
・Responsibilities include trade entry, cash balance checks and payment nettings
・Develop subject matter expertise on different front to back trade flows with focus on Japanese Trust Banks model
Quality Control/ Assurance
・Ensure daily output standards, both quality and timeliness, are met
・Assist management in ensuring proper product delivery, proper escalation and resolution of high exposure items, maintaining the proper balance of cost, control and client service (3Cs), and maintaining proper standards and controls
・Identify, escalate, and assist in resolving workflow issues
・Communicate professionally and constructively to effectively resolve issues in order to minimize risk and exposure, both internally and externally
・Ensure adherence to all established policies, procedures and controls
・Identify potential process gaps and ensure proper review controls are in place to mitigate risk.
・Review process and procedures to insure they keep up with the addition of new programs.
Client Service
・Partner with all groups where FX Services has a presence including New York, London, Krakow, Tokyo and Hong Kong to provide consistent operational support across FX products
・Handle client inquiries in effective and timely manner
・Be familiar with department, firm and industry initiatives affecting our clients
・Gain sufficient knowledge to anticipate questions and/or issues raised by our clients
local Client Service Group (CSG), Relationship Manager (RM) and FX Relationship Manager (FXRM) in managing client queries and escalations - 必要経験
- ・BS/BA degree
・Minimum 2 years of relevant experience
・Strong attention to detail and analytical skills
・Ability to multi-task and prioritize volume
・Ability to work independently as well as in a team environment
・Proactive approach to daily work and ability to handle multiple responsibilities and meet deadlines
・Appropriate client communication skill in both spoken and written with strong client service mindset
・MS Office proficiency required-included MS Word, MS Excel, and MS Access.
この求人の詳細情報を見る -
SR/IRコンサル バック事務 / 日系大手フィナンシャル・グループの信託銀行部門
- 想定年収
- 別途ご案内致します
- 仕事内容
- 上場企業では、個人投資家向けに、投資銘柄としての認知度向上や理解促進を目的として、株主優待や工場/施設見学会、株主アンケート、バーチャル株主総会等、さまざまな施策を実施している。これらの施策を後方事務から支援する。
・SR/IRコンサル案件に係る手数料請求事務
・各種データ整備(株主アンケートデータ、株主優待申込データ、株主イベント申込データ等)
・バーチャル株主総会のサポート事務(利用企業の画面構築サポート等)
・業務提携事業者との各種調整 - 必要経験
- ・上記業務へのご興味
この求人の詳細情報を見る